Avlija
Portal za kulturu, književnost i društvene teme
Advertisement



Vijesti

26. Januara 2021.

Miloš Jeftić dobitnik Svetosavske nagrade za doprinos unapređenju obrazovanja u Srbiji

More articles by »
Written by: Redakcija
Oznake: ,

Prvi potpredsednik Vlade i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić, uručio je danas u Vladi Republike Srbije Svetosavske nagrade za 2020. godinu istaknutim pojedincima i institucijama. Nagrade su dodeljene za postignute izuzetne rezultate u oblasti obrazovanja i vaspitanja, unapređivanje obrazovno-vaspitne prakse i razvoj naučnih i umetničkih dostignuća u oblasti obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji. Čestitajući dobitnicima ministar Ružić, je rekao da su današnji dobitnici dokaz da Sveti Sava živi u svima nama.

Danas Svetosavskom nagradom ukazujemo čast i zahvalnost izuzetnim učenicima, studentima, vaspitačima, učiteljima, profesorima osnovnih i srednjih škola, fakultetima, studentskim centrima koji postižu izuzetne rezultate u nastavi, učenju i u svakodnevnom radu pokazuju kreativnost, posvećenost i požrtvovanost. Temelje budućnosti naše države i društva treba da postavimo tako da obrazovanje bude državni prioritet i dostupno svima, da svakom pojedincu pruži mogućnost da uči tokom celog života i dobije   priliku  za svoj stalni profesionalni razvoj. Zahvaljujući pre svega trudu i umeću nastavnika, učenicima u našoj državi nije uskraćeno pravo na obrazovanje, uprkos teškim i nepredvidivim uslovima u kojima se prethodnih meseci odvijala nastava. Za takvo pregalaštvo u radu, nastavnici zavređuju veliko poštovanje i zahvalnost – učenika, učeničkih roditelja i svoje države. Jedan od vidova ispoljavanja takve zahvalnosti biće nastojanje ove države da svim nastavnicima budu omogućeni bolji i podsticajniji uslovi za njihov rad u školama“, izjavio je ministar Ružić.

On je naveo da školsku slavu Sveti Sava, ove godine slavimo u drugačijim uslovima, nego prethodnih godina, ali da to neće umanjiti osećaj zahvalnosti koje svako od nosi.

Stoga imam slobodu da pozovem sve učenike, nastavnike, roditelje, ma gde da su u svetu, da uvek imaju na umu neporecive vrednosti saznavanja i stvaranja, kao i potrebe da svako od nas pruži svoj lični puni doprinos u ime dobrobiti pojedinca i celog društva. Čvrsto verujem da će nastavnici i ubuduće imati nadahnuća i snage da ostanu na svetosavskom putu i odole svim iskušenjima svog odgovornog poziva, da će u svojim učenicima utemeljiti i uspešno razvijati ključne ljudske i civilizacijske vrednosti“, rekao je Ružić. .

U ime svih dobitnika  zahvalio se Vasilije Pantelić maturant Četrnaeste beogradske gimnazije prirodno –matematičkog smera.

Ovo je jedna od najznačajnijh nagrada i predstavlja potvrdu svih naših postignuća. Ova nagrada je podsticaj na tom putu da se usavršavamo i ne pripada samo nama, kao pojedincima, nego i našim profesorima, nastavnicima, mentorima koji su nam omogućili da stignemo dovde „  rekao je učenik Pantelić, jedan od dobitnika Svetosavske nagrade.

Ministar Ružić je naveo da upravo zbog okolnosti u kojoj smo se svi našli, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja ove godine školsku slavu Sveti Sava će obeležiti i specijalnom emisijom „Stopama Svetog Save“ koja će biti prikazana u sredu, 27. januara, u 18 časova na Drugom programu Javnog medijskog servisa Radio-televizije Srbije i pozvao prisutne da pogledaju emisiju.

 

СВЕТОСАВСКА НАГРАДА 2020. ГОДИНА

 

Светосавску награду за 2020. годину за постигнуте изузетне резултате у области образовања и васпитања, унапређивање образовно-васпитне праксе и развој научних и уметничких достигнућа у области образовања и васпитања у Републици Србији добили су:

 

  1. и 2. Наташа Адамовић и Јелена Јовановић, васпитачи у Предшколској установи „Милица Ножица“, Ваљево

За изузетно залагање у раду са децом и унапређивање квалитета васпитно-образовног рада

 

Награђене васпитачице заједно креирају подстицајно окружење за целовит развој деце у групи коју воде. Од стране колега, деце и родитеља уважене су као професионалци који постижу изузетне резултате у области сарадње са родитељима и локалном заједницом, а у раду са децом у области драмског стваралаштва и подстицања креативности.

 

  1. Основна школа „Иван Горан Ковачић“, Београд

За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања у Републици Србији

 

За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања и Републици Србији. Школа је пример изузетне праксе у одрживости циљева бројних пројеката од националног значаја (инклузивно образовање, подршка надареним ученицима, осигурање квалитета наставе, заштита од насиља, настава на даљину и други). Ову школу посебно одликују квалитетно педагошко лидерство, отвореност за иновације и  тимски рад.

 

  1. Основна школа „Бошко Ђуричић“, Јагодина

За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања у Републици Србији

 

За бројне видљиве резултате у пружању подршке ученицима за постизање највиших академских постигнућа и неговање културе и традиције. Прва  јагодинска школа школа позната је по активизму у локалној заједници и спремности запослених да унапређују рад школе на основу рефлексивне праксе, а све са циљем остваривања мисије постизања највишег квалитета наставе и учења за све ученике

 

  1. Основна школа „Учитељ Таса“, Ниш

За вишегодишњи допринос квалитету основног образовања и васпитања у Републици Србији

 

За постигнуте укупне резултате у раду са ученицима, а посебно са осетљивим групама ученика, у редовној настави и школским пројектима. Школа је активан учесник у бројним националним пројектима у оквиру којих развија васпитну улогу школе, а посебно се истиче у области примене Конвенције о правима детета, заштити од насиља и смањивању стопе осипања броја деце из редовног образовања и васпитања.

 

  1. Мр Весна Миленковић, наставник разредне наставе у Основној школи „17. октобар“, Јагодина

За постигнуте резултате у образовно-васпитном раду са ученицима

 

За укупну посвећеност професији учитеља путем наставног рада и сталног стручног усавршавања. За постигнуте резултате у раду са ученицима, а посебно са надареним ученицима, добија снажну подршку колега и родитеља ученика. Висок професионализам и ангажованост је показала и кроз ауторство и коауторство у научним и стручним радовима, које је представила на више научних и стручних скупова.

 

  1. Ивана Ковачевић, наставник српског језика и књижевности у Основној школи „Др Драган Херцог“, Београд

За постигнуте резултате у образовно-васпитном раду са ученицима

 

За укупна образовно-васпитна постигнућа у раду са ученицима, посебно са ученицима у болничким и кућним условима. Истиче се по приступу у раду којим успева да постигне високу мотивацију ученика за учење. Користи и креира најразноврсније алате за учење на даљину, које успешно адаптира за потребе ученика који напредују у отежаним условима. Добитник је низа награда за иновације у настави, а на међународном нивоу је изабрана међу првих 50 наставника за награду најбољег наставника света „Global Teacher Prize 2020“ у конкуренцији 12.000 номинација из 140 држава.

 

  1. Емилија Грубанов Мартинек, наставник разредне наставе у Основној школи „Јован Јовановић Змај“, Суботица

За постигнуте резултате у образовно-васпитном раду са ученицима

 

За постигнуте резултате у развоју дечјег стваралаштва, посебно у ликовној уметности и стварању подстицајне средине за учење. У стручној заједници се истиче као пример креативног и иновативног наставника, који се посебно залаже за развој социјалних компетенција својих ученика. Увек је спремна и отворена за иновирање методичког приступа у настави, за шта је добила више признања у области образовања.

 

  1. Катарина Радосављевић, наставник разредне наставе у Основној школи „Вељко Дугошевић“, Београд

За допринос квалитету националног пројекта наставе на даљину

 

За укупни допринос у националном пројекту за организацију наставе на даљину у тешким епидемилошким условима и осигурању квалитета часова за ученике основне школе. У оквиру националног пројекта којим су обезбеђени потребни услови за остваривање наставе на даљину, показала је изразиту пожртвованост и посвећеност у припреми и супервизији великог броја часова и у подршци наставницима.

 

  1. Василије Пантелић, матурант природно-математичког смера у Четрнаестој београдској гимназији

За изузетне резултате на међународним такмичењима

 

За показане изузетне резултате на међународним такмичењима из хемије, биологије, географије, екологије, који су препознати и од стране Српске академије наука и уметности, Истраживачког центра Петница и других фондација које награђују и подржавају младе таленте. Наставак његовог образовања стипендираће познати Универзитет Јејл.

 

  1. Јована Удовић, матурант Школе за музичке таленте у Ћуприји

За изузетне резултате у музичкој уметности

 

За постигнуте резултате у музичкој уметности, посебно на домаћим и међународним такмичењима виолиниста, почевши од 2013. године, када је била деветогодишњакиња. Носилац је више лауреата у земљи и иностранству, одржала је бројне солистичке концерте, а представник је наше земље у познатом европском оркестру младих (Пројекат ESYO).

 

  1. Јана Драговић, матурант Гимназије у Куршумлији

За изузетне резултате на међународним такмичењима

 

Током укупног школовања постизала је изузетне резултате у области језика, математике, информатике, природних и друштвених наука. Освајач је првог места на научно-иновативном сајму у Аризони (2020.) са истраживачким пројектом у категорији науке о понашању/технологије и носилац златне медаље на онлајн Светској иновативној олимпијади научних пројеката (2020.) у категорији технологија/информатика. У локалној заједници је позната по волонтерском раду и грађанском активизму.

 

  1. Милош Јефтић, наставник верске наставе у Техничкој школи „Миленко Веркић Неша“, Пећинци

За постигнуте резултате у образовно-васпитном раду са ученицима

 

За посвећеност настави и постигнуте резултате у примени савремених наставних метода  и информационе технологије и подстицању ваннаставних активности ученика. Остварујући своја широка интересовања, добио је бројна признања на међународним конкурсима (иновативне методе, бизнис план, климатске промене, каријерно вођење и саветовање, уметнички пројекти и међународна сарадња). Омиљен и у свему подржан од стране колега и ученика.

 

  1. Марко Пиштало, наставник историје у Петој београдској гимназији

За постигнуте резултате у образовно-васпитном раду са ученицима

 

За постигнуте резултате у области наставе историје, посебно у примени иновативних приступа у раду, који имају снажан утицај на мотивацију ученика за учење. У професионалној заједници се истиче у отворености за примену бројних дигиталних алата у настави, а свој таленат и  интересовања остварује и кроз сарадњу са Образовно-научним програмом РТС и издавачким кућама.

 

  1. Гимназија у Ивањици

За укупан допринос развоју образовања и васпитања у Републици Србији

 

За континуитет у постизању резултата у образовно-васпитном раду и ангажовање у међународним и националним развојним пројектима. У школи постоји посебна усмереност ка надареним ученицима, због чега су ученици ове школе годинама у врху по броју највиших признања, посебно из математике. У оквиру међународне сарадње наставници и ученици ове школе се ангажују на различитим пољима, посебно у ваннаставним активностима и промоцији културе, кроз различите видове размене и заједничких активности. У овој години Гимназија у Ивањици слави 100 година постојања.

 

  1. Зуботехничка школа у Београду

За укупан допринос развоју образовања и васпитања у Републици Србији

 

Зуботехничка школа је једина специјализована школа у Србији која образује зубне техничаре и стоматолошке сестре. У школи се остварује образовно-васпитни рад уз коришћење најсавременије наставе опреме и технологије, а од 2009. године у стоматолошкој поликлиници се пружају услуге грађанима и кроз рад ученика у дуалном образовању. За укупан квалитет рада школа је од стране спољашњих евалуатора оцењена највишом оценом. Наставници и стручни сарадници су посебно посвећени развоју ваннаставних активности којима пружају најбољи одговор на различита интересовања ученика.

 

  1. Катарина Павловић, студент молекуларне биологије, Биолошки факултет, Универзитета у Београду

За постигнуте резултате у научно-истраживачком раду

 

За изузетне резултате у образовању и у научно-истраживачком раду у области примене савремених информационих технологија у биомедицини. Као један од најбољих студената у својој генерацији, са истакнутим успехом је завршила курс из програмирања на Харварду, а освојила је и награду на престижној конференцији студентских пројеката IEEESTEC 2020 са радом “Жене у инжењерству”.

 

  1. Небојша Брезић, студент интегрисаних академских студија медицине, Медицински факултет, Универзитета у Београду

За постигнуте резултате у научно-истраживачком раду

 

За изузетне резултате током студирања – најбољи студент генерације у последње четири године са просечном оценом 10. Осим по образовним постигнућима, истиче се по широком спектру интересовања у истраживањима у водећим научним тимовима. Аутор је више научних радова и учесник на престижним конгресима и конференцијама. Од почетка пандемије, као представник Студентског парламента, активно доприноси спречавању ширења епидемије кроз бројне организоване акције.

 

  1. Стефан Ж. Петровић, студент докторских студија, Правни факултет, Универзитета у Београду

За постигнуте резултате у научно-истраживачком раду

 

Као најбољи студент генерације добио је и награду за најбољег студента од стране Универзитета у Београду. Учесник је у бројним научно-истраживачким пројектима Правног факултета у Београду. У 2019. године био је учесник на међународном такмичењу из области међународног арбитражног права, а 2020. године је био тренер тима Правног факултета на међународном такмичењу, који је освојио друго место, а био је и тренер тима истог факултета на националном такмичењу у симулацији суђења. Са 25 година је положио правосудни, а затим и адвокатски испит и тако је постао један је од најмлађих адвоката у Републици Србији.

 

  1. Универзитет у Приштини са привременим седиштем у Косовској Митровици

За укупан допринос развоју високог образовања у Републици Србији

 

За континуирану посвећеност у осигурању квалитета наставног и научно-истраживачког рада у отежаним условима. Иако је 1999. године овај универзитет након НАТО агресије био принуђен да промени седиште и да рад организује на више локација, залагањем и солидарношћу руководства, наставног особља и свих запослених, сачуван је ентузијазам за квалитетна рад са студентима. Универзитет је активан у међународним асоцијацијама универзитета, а факултети овог универзитета учествују у бројним међународним пројектима. Активности Универзитета у Приштини од непроцењивог су значаја у пружању подршке српском народу на Косову и Метохији.

 

  1. Факултет ветеринарске медицине, Универзитета у Београду

За укупан допринос развоју високог образовања у Републици Србији

 

За постигнуте резултате у осигурању квалитета наставног и научно-истраживачког рада у високом образовању. Кроз Стратегију обезбеђења квалитета ова установа је усмерена на примену савремене наставно-научне технологије у оквиру свих студијских програма, кроз праћење, управљање и јавност у раду. Факултет је годинама активан учесник у 30-ак научно-истраживачких пројеката, а у последње три године запослени су објавили 183 научна рада у престижним међународним часописима и 53 рада у националним часописима. У периоду пандемије запослени су активно укључени у рад националне лабораторије и других лабораторија за PCR тестирање.

 

  1. Проф. др Мирослав Марић, ванредни професор, Математички факултет, Универзитета у Београду

За укупан допринос развоју научно-истраживачког рада

 

За постигнуте резултате у унапређивању образовно-васпитног рада и менторске подршке  са ученицима и студентима и развоју научних достигнућа. Руководилац је радне групе за образовни софтвер на Математичком факултету за развој наставних материјала за учење на даљину. Посебан значај ови материјали добијају у време пандемије и предложени су од стране ЗУОВ-а и МПНТР-а као наставни материјал за припрему завршног и пријемног испита и као онлајн ресурс за кодирање и програмирање. Аутор је универзитетског уџбеника и више од 117 научних и стручних публикација из области вештачке интелигенције, образовног софтвера, оперативних система и др.

 

  1. Проф. др Владимир Јуришић, редовни професор, Факултет медицинских наука, Универзитета у Крагујевцу

За укупан допринос развоју научно-истраживачког рада

 

За промоцију науке и универзитета из Србије у међународној научној заједници и за изузетан допринос у едукацији и промоцији научног рада из области базичних истраживања у онкологији и клиничкој имунологији. Предавач је на многим интернационалним конгресима из области имунских проремећаја и генских промена. Члан је уређивачког одбора у 18 најзначајнијих међународних часописа. На међународној листи биомедицинских докумената налази се на првом месту на Универзитету у Крагујевцу за научни допринос изражен кроз број радова.

 

  1. Проф. др Милован Братић, декан Факултета спорта и физичког васпитања, Универзитета у Нишу

За укупан допринос развоју високог образовања у Републици Србији

 

За постигнуте изузетне у осигурању квалитета и промоцији високог образовања.  Његовим доласком на место декана факултет доспева на позицију између 100. и 150. места на Шангајској листи. Доследан у подршци унапређивању рада установе, кроз примену савремених достигнућа, метода и технологија у образовно-васпитном и научно-истраживачком раду. Заслужан је за акредитовање студијских програма на даљину, што је било од велике помоћи током пандемије. Добитник је Ордена за вишегодишње залагање за очување и ширење православља.

 

 

  1. Студентски центар Ниш

За укупан допринос развоју студентског стандарда

 

За вишегодишње резултате у пружању бројних услуга и заштити здравља студената и запослених на високо професионалном нивоу. У тешким епидемиолошким условима овај центар је показао изразиту пожртвованост у обезбеђивању услуга не само својим корисницима, већ и другим циљним групама у ковид центрима (здравственом особљу, болесницима), као и корисницима народних кухиња и другим угроженим лицима. У лечењу студената који су били инфицирани опасним вирусом центар је обезбедио све услове за њихов бржи опоравак.

 

  1. Студентски центар „Београд“

За укупан допринос развоју студентског стандарда

 

За укупне резултате у обезбеђивању квалитета услуга и побољшања стандарда у студентским домовима. Постоје бројни показатељи да ова установа води рачуна о широком спектру програмских и пројектних активности са видљивим резултатима у развоју система заштите студената и у осмишљавању и реализацији културних садржаја. У тешким епидемиолошким условима ова установа је успела да успостави ефикасан систем спречавања ширења епидемије, а кроз услуге исхране помагала је привременим ковид центрима.

 

  1. Телевизијски канал науке и уметности „BRAINZ TV“

За промоцију науке и уметности у медијском простору

 

За постигнуте резултате у остваривању мисије видљивости науке, културе и образовања у медијском простору Републике Србије. У оквиру својих програмских активности укључује у уређивање и реализацију ученике, студенте и младе академске грађане ради представљања резултата врхунских пројеката и научних достигнућа. Овај ТВ канал сарађује са угледним домаћим и страним научним установама, фондацијама и угледним појединцима из научне и уметничке заједнице. У широј јавности посебно су познати по емисијама „Шампиони знања“, „CV научника“ и серијал „Brainz АРТ“.

 

  1. Милован Милановић, супервизор за ученичке и студентске кредите и стипендије у Uni Credit банци

За укупни допринос развоју система кредитирања и стипендирања ученика и студената

 

За допринос афирмацији системске подршке ученицима и студентима путем кредита и стипендија. Кроз своје ангажовање које траје више од 30 година допринео је успостављању одрживих процедура и развоју система кредитирања и стипендирања у правцу праведности, јавности, објективности и ефикасности, са посебном пажњом на ученике и студенте из осетљивих друштвених група.

 

  1. Др сци. мед. Горан Цветановић, градоначелник Лесковца

За допринос развоју установа образовања и васпитања у Лесковцу

 

За пуну посвећеност и изражену одговорност у развоју образовања и васпитања у Граду Лесковцу и целом Јабланичком округу, кроз значајна инвестициона улагања за унапређивање услова рада у установама образовања и васпитања, стипендирање ученика и студената и координацију интерсекторске сарадње у обезбеђивању најбољих услова за учење и развој деце и ученика.

 



About the Author

Redakcija
Redakcija





Konkursi regiona
 
 

 

Književnici Zorici Tijanić književna nagrada „Nadži Naman“

Književnici Zorici Tijanić književna nagrada „Nadži Naman“ Zorica Tijanić, književnica i novinarka iz Beograda, jedna je od dobitnica književne nagrade „Nadži Naman“ (Naji Naaman) za 2021. godinu, koju dodeljuje...
by Redakcija
0

 
 

O knjizi Melihe Miljević ”Čiji je grijeh?”

Milijan Despotović OŽILJCI POVERENI KNJIZI Meliha Miljević: „Čiji je greh“     Nikad život ne prolazi olako, kako mi to mislimo, on stvara romane i ne propušta ni jedan detalj da u njega unese. Takvi roman...
by Redakcija
0

 
 

Kratke priče Milije Pajkovića ”Besanica”

Кратке приче Милије Пајковића из живота о животу   ( ,,Бесаница“, 2021. , 203. стр.,  ИГП ,,Пегаз“)     Живот је једна неиспричана ...
by Redakcija
0

 

 

Amra Đečević: Duša iz kofera Reufa Fekovića

Amra Đečević: Duša iz kofera Reufa Fekovića Postoji predanje, po kome kad čovjek umre, jedino što ponese sa sobom to je duša. Kada se čovjek odluči da zauvijek napusti varoš, on onda svoju dušu spakuje u kofer i mje...
by Redakcija
0

 
Konkursi regiona
 

O knjizi ”Zavođenje demokratije” Peka Laličića

RECENZIJE KNJIGE AFORIZAMA, EPIGRAMA I SATIRIČNIH PESAMA ”ZAVOĐENJE DEMOKRATIJE’’ PEKA LALIČIĆA   Izdavač: IK SVEN Niš, 2021. Recenzenti: književnici Milijan Despotović i Vasil Tolevski Korice: Dejana Jov...
by Redakcija
0

 




Konkursi regiona

0 Comments


Be the first to comment!


Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *


Konkursi regiona
 
Secured By miniOrange